Verminderen landelijk woningtekort door de lancering van RAP Wonen uitgelichte afbeelding

Ouwehand Bouw

Verminderen landelijk woningtekort door de lancering van RAP Wonen

Branding, on- en offline mediacampagnes en uitingen voor tijdens de PROVADA voor het industriële bouwconcept

Achtergrondinformatie

De nood in Nederland om snel woningen te bouwen is hoog. De kloof tussen vraag en aanbod op de woningmarkt wordt steeds groter met als gevolg dat starters steeds moeilijker kunnen instappen. Met een andere aanpak van het bouwproces voorziet RAP Wonen in de ambities van de overheid om 100.000 woningen per jaar te realiseren. Kenmerkend voor dit nieuwe industriële bouwconcept is de snelle bouwtijd, korte voorbereidingstijd en oog voor hoogwaardige kwaliteit. Samen met haar ervaren partners heeft Ouwehand Bouw veel innovatie kunnen doorvoeren in de processen van voorbereiding en uitvoering waardoor de kwaliteit hoog is. Door die samenwerking wordt de fabriek overgeslagen en wordt er gewerkt met specialisten die op de bouwlocatie assembleren. Naast een efficiënter bouwproces, levert de werkwijze van RAP Wonen ook een reductie van bouwkosten op, wordt het milieu en de omgeving minder belast, en biedt het schaarste van grondstoffen en personeel het hoofd.

Samenvatting

De vraag
Uitwerken lancering van het label RAP Wonen

De aanpak
Ontwikkelen branding, website en mediacampagne

Resultaat
Uitstraling passend bij moederbedrijf Ouwehand Bouw en het begin van de campagne

Mediacampagne

Het marketingplan dat eind 2021 door Dune Pebbler geschreven werd, focust zich met name op woningcorporaties en gemeenten. Na het formuleren van de propositie van RAP Wonen heeft Dune Pebbler netwerkpartner Zuiver Media uit Rotterdam gevraagd de mediastrategie te ontwikkelen, dat zich uiteindelijk heeft vertaald in online en print inzet. De instrumenten die we inzetten bij de naamsbekendheid en het realiseren van conversie zijn onder andere persberichten, SEA, een grote LinkedIn-campagne en advertenties en advertorials in vakbladen zoals VNG Magazine, Aedes, en Cobouw.

Aanwezig op de PROVADA

Op 14, 15 en 16 juni 2022 vond de jaarlijkse vastgoedbeurs PROVADA plaats in de RAI Amsterdam, waar Ouwehand Bouw aanwezig was met een RAP Wonen stand. Aan Dune Pebbler werd gevraagd het ontwerp van de stand te verzorgen. Voorafgaand aan de beurs zijn er gepersonaliseerde mails verstuurd naar genodigden om kennis te maken met het nieuwe woonconcept. Voor de partners die al een samenwerking aangegaan zijn, lag er op de stand een A3 certificaat klaar ter ondertekening. We zijn trots om te zien hoe RAP Wonen zo concrete handen en voeten heeft gekregen.

Gerelateerde projecten

Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
  • Design
  • Websites
Bekijk het project
Eerste editie van het Duurzaamheidsmagazine van Ouwehand Bouw
  • Design
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.