Eerste editie van het Duurzaamheidsmagazine van Ouwehand Bouw uitgelichte afbeelding

Ouwehand Bouw

Eerste editie van het Duurzaamheidsmagazine van Ouwehand Bouw

De reis van Ouwehand Bouw naar een duurzame toekomst, gevangen in een 28 pagina’s gevuld magazine

Achtergrondinformatie

In 2020 was Ouwehand Bouw één van de oprichtende partners van Circulair West; een samenwerking tussen inmiddels 50 organisaties om circulaire resultaten te boeken. Jaarlijks brengen de partners een rapport uit richting de United Nations omtrent de Sustainable Development Goals. Nu er geen indieningsvereisten meer verbonden zijn richting de UN, is Ouwehand Bouw vrij om hun circulaire acties te rapporteren. Zo werd Dune Pebbler gevraagd hierin te faciliteren. Een mooie publicatie, in de vorm van een magazine, die voor iedereen prettig leest, tot verbeelding spreekt en jaarlijks als format gebruikt kan worden.

Samenvatting

De vraag
De eerste publicatie van het duurzaamheidsrapport vormgeven

De aanpak
Samenwerken met alle actiehouders op duurzame vlakken om input te verzamelen

Resultaat
Een rijk gevuld magazine van 28 pagina’s gedrukt op duurzaam papier

Het proces

Voor de inhoud, opzet en het ontwerp van het magazine hebben we nauw contact gehouden met Henk van der Wel, projectmanager bij Ouwehand Bouw én pionier bij Circulair West. Henk deelde zijn visie voor het magazine, dat bestaat uit de vier hoofdstukken; een betere wereld; het bouw- en bedrijfsproces; de directe (werk)omgeving en samenleving, maatschappelijk en sociaal. Voor ieder hoofdstuk en project zijn de directe medewerkers gevraagd om input te leveren. Van de bijentuin en Bubble Barrier, circulair beton en Ouwehand Bouw Academie tot de Tour de Bouw en de inzameling voor Oekraïne. Dankzij de bijdrage van de collega’s is het een magazine geworden door de medewerkers en voor de medewerkers. Zodoende leerden de collega’s weer wat bij over waar andere collega’s zich mee bezig houden op het gebied van duurzaamheid en circulariteit.

Alle verhalen, feiten en beelden zijn samengevoegd tot een compact magazine van 28 pagina’s. De verhalen van collega’s zijn aangevuld met spraakmakende beelden en laat samen hun reis naar een duurzame toekomst zien. Het magazine is 100% klimaatneutraal geproduceerd en de berekende CO2-uitstoot wordt gecompenseerd met het project Nederland Plus. Daarnaast heeft het drukwerk het officiële natureOffice certificaat. Een passend resultaat bij de ambities van Ouwehand Bouw. Het magazine is naar alle tevredenheid in december geproduceerd en was precies op tijd om mee te gaan in de kerstpakketten van de collega’s. Prima leesvoer tijdens de kerstvakantie en inspiratie voor een nieuw en duurzaam 2024.

We bedanken Ouwehand Bouw en Henk van der Wel voor de opdracht, het vertrouwen en de prettige samenwerking tijdens het proces van het eerste magazine. Op naar de volgende uitgave!

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.

Gerelateerde projecten

Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
  • Design
  • Websites
Bekijk het project
Luxe en bijzondere menukaarten en drukwerk voor Madame Rose
  • Design
Bekijk het project