Achtergrondinformatie
Aan de rand van het centrum van Alkmaar verrijzen de komende jaren 411 veelzijdige koop- en huurappartementen. Jaagpad biedt een ruime keuze aan appartementen in diverse prijsklassen en groottes in zowel koop als huur. Fase 1a bestaat uit 228 huurappartementen en fase 1b telt 183 koopappartementen. Deze grote diversiteit en hoge kwaliteit is bijzonder met een ligging zo dicht bij het centrum. De bouw van Jaagpad startte al in 2021 en begin 2023 was het tijd om het nieuwbouwproject in de verkoop te brengen.
Samenvatting
De vraag
Het verzorgen van de vastgoedmarketing voor Jaagpad Alkmaar in opdracht van Ouwehand Bouw en Netjes Beheer
De aanpak
De bestaande projectstyling een rebranding geven, passend bij het uitgerolde project, en dit doorvertalen naar een nieuwe website, on- en offline campagnemateriaal en een start verkoop event
Resultaat
De eerste fase van de verkoop resulteerde in 80% van de appartementen onder optie. Een mooi vooruitzicht voor de tweede, en laatste fase, van de verkoop
Aanpak/proces
De aankondiging van de 411 appartementen van Jaagpad Alkmaar was geen nieuwtje voor de Alkmaarders. Het project is al enkele jaren bekend en de landingspagina werd al flink bezocht sinds medio 2017. Sinds de lancering van de landingspagina zijn er regelmatig nieuwsbrieven verstuurd, advertenties uitgezet en zelfs een videocampagne rondom de iconische schoorsteen verspreid. Medio 2022 werden we door Ouwehand Bouw en Netjes Beheer benaderd met het bericht dat de verkoop van het nieuwbouwproject aan het Noordhollandsch Kanaal begin 2023 start. Deze stap zorgde er ook voor dat we ook een compleet plaatje van het project kregen; sfeervolle impressies, ingemeubelde plattegronden, gehele set aan bouwtekeningen en natuurlijk een rijke database aan geïnteresseerden. Voor ons een goed moment om het roer om te gooien en het project een frisse rebranding te geven, passend bij het complete project en aansluitend op de markt anno 2023.
Voor de verdere vastgoedmarketing hebben we het logo van Jaagpad opgefrist. Waar we wel het lettertype behouden, is er gekozen voor een ander beeldmerk en nieuwe kleuren. Het beeldmerk refereert naar de gebouwnamen, skyline van het project en locatie aan het water. De kleuren geven ook juist de duurzame en groene elementen weer, als ook een hippe kleur passend bij de huidige markt. Aanvullend met de nieuwe slogan “De entree van hartje Alkmaar” is er een nieuwe website uitgerold, die veel meer gericht is op sfeer middels het gebruik van impressies en het gevoel dat wonen op het Jaagpad de toekomstige bewoners moet geven. Eind 2022 is de nieuwe projectstyling gelanceerd middels de nieuwe website, beeldmateriaal op de social media kanalen en vernieuwde signing op de bouwlocatie aan de Schermerweg. Geïnteresseerden werden aangetrokken via advertenties op social media en werden vervolgens op de hoogte gehouden via nieuwsbrieven.
Eindresultaat
Op 26 januari 2023 startte de verkoop van Jaagpad middels een digitaal inschrijfformulier en woningzoeker waar mensen direct begonnen met inschrijven. Ook was er veel animo voor het Meet & Greet event, dat plaatsvond op de bouwplaats van het nieuwbouwproject op 17 en 18 februari. Tijdens dit event werden presentaties gegeven door het verkoopteam en konden potentiëlen in gesprek met de makelaars, zich direct inschrijven of een rondje lopen op het bouwterrein. Deze werd versierd door baniervlaggen, bouwhekdoeken, een V-projectbord en natuurlijk de overdekte tent waar men alle impressies kon zien. Bij binnenkomst kregen de belangstellenden een Jaagpad tasje gevuld met verkoopinformatie en een luxe vouwfolder waarin alles te lezen is over de woningtypen in verkoop. De mooie opkomst van de Meet & Greet heeft uiteindelijk gezorgd voor een mooi resultaat van 80% van de appartementen toegewezen na de eerste fase van de verkoop.
We danken Ouwehand Bouw en Netjes Beheer voor het vertrouwen in deze mooie opdracht en de fijne samenwerking. We kijken uit naar de volgende fase van de verkoop.
Meer weten over Jaagpad Alkmaar? Neem dan een kijkje op jaagpad-alkmaar.nl.
Gerelateerde projecten
Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
- Design
- Marketing
- Websites
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
- Design
- Websites
Meer weten over dit project? Neem dan contact op
Bel Suzanne 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.