Vastgoedmarketing voor Hamelink; 43 huurwoningen in Haarlem uitgelichte afbeelding

Rijsterborgh

Vastgoedmarketing voor Hamelink; 43 huurwoningen in Haarlem

Vastgoedmarketing voor het nieuwbouwproject Hamelink in Haarlem, met de focus op een jonge, hippe en stadse doelgroep

Achtergrondinformatie

In de Slachthuisbuurt, ten oosten van het Haarlemse centrum, wordt plaats gemaakt voor het nieuwbouwproject Hamelink. Tussen de stadsparken Haarlemmerhout en Burgemeester Reinaldapark, op slechts 10 minuten lopen van het centrum en nabije voorzieningen zoals het OV en het ziekenhuis, zijn er volop mogelijkheden rondom Hamelink. De gezelligheid is volop op te zoeken richting het centrum en de rust van natuur en groen is een steenworp afstand verwijderd van de voordeur.

Samenvatting

De vraag
Vastgoedmarketing opzetten voor de verhuur van Hamelink

De aanpak
Creatie van logo, projectstyling, website, social media en nieuwsbrieven

Resultaat
Succesvolle start verhuur van het eerste blok, het volgende blok gaat april 2024 in de verhuur

Het proces

Medio 2023 zijn we door de ontwikkelende vastgoedonderneming Rijsterborgh gevraagd om het project Hamelink in Haarlem handen en voeten te geven. Aan de J.J. Hamelinkstraat komen in totaal 297 nieuwe woningen, waarvan 43 vrije sector huurwoningen. Met de ligging dichtbij het Haarlemse centrum en het oog op de driekamerappartementen, was de vraag van Rijsterborgh om de projectstyling te richten op de jonge, hippe en stadse doelgroep. Zo mocht het logo een minimalistische uitstraling hebben met een beeldmerk, maar niet te veel ‘poespas’. Na een set logovoorstellen is er uiteindelijk gekozen voor een logo met een abstracte visualisatie van de appartementencomplexen en art deco lettertype als verwijzing naar de gedenksteen van verzetsman J.J. Hamelink.

De logovoorstellen werden gepresenteerd met een moodboard van foto’s en stijlkleuren, die als basis fungeren voor de rest van de communicatieuitingen. Het verhuurtraject van Hamelink verloopt volledig digitaal, dus de wens van Rijsterborgh was om een website te ontwikkelen waarop de verhuur kan plaatsvinden. Onze projectmanager ontwikkelde de teksten en structuur van de website, in overleg met het projectteam, zodat de designer dit kon doorvertalen naar een passende website voor het project. De klant kan gedurende het ontwerpproces meekijken via Adobe XD om feedback te delen. Zodra het webdesign volledig naar wens is, gaat de programmeur aan de slag met de bouw hiervan.

Eindresultaat

De website van Hamelink is naar alle tevredenheid van de klant september 2023 live gegaan. Kort daarna is een social campagne, via Facebook en Instagram, gestart om de database te vullen richting de start verhuur. Alle geïnteresseerden werden tot die tijd op de hoogte gehouden via nieuwsbrieven. Zo werd een rijkelijk gevulde database gemeld dat in december 2023 de verhuur werd gestart van de eerste appartementen. Na een succesvolle inschrijfperiode van een maand werd de inschrijving gesloten, met 166 inschrijvingen. Momenteel maakt het verkoopteam zich klaar voor de verhuur van de laatste appartementen die in april van start zal gaan. Gedurende het proces houden we de database op de hoogte middel social media content en advertenties en mailings. Op naar een 100% verhuurd project!

Bekijk de website op hamelink-haarlem.nl.

Gerelateerde projecten

Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
  • Design
  • Websites
Bekijk het project
Eerste editie van het Duurzaamheidsmagazine van Ouwehand Bouw
  • Design
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.