BrandMap voor Bouwmensen West uitgelichte afbeelding

Bouwmensen West

BrandMap voor Bouwmensen West

Begin 2020 is Dune Pebbler door directeur Wim Schouten en het bestuur van Bouwmensen West gevraagd mee te helpen en bij te dragen aan een strategisch kompas voor het opleidingsbedrijf voor mensen in de bouw. De achterliggende gedachte was: ‘Als organisatie gezond zijn is één, echter gezond blijven naar de nabije toekomst toe is twee’. De aangedragen aanpak hiervoor is de BrandMap, een overzichtelijk kompas dat bijdraagt aan de definitie van het bedrijfsDNA in een veranderende organisatie.

Achtergrondinformatie

Voor Bouwmensen West, met vestigingen in Leiden en Delft, gingen we aan de slag met negen medewerkers en leden uit het bestuur. Met de intentie om in vier dagdelen de BrandMap te definiëren en te concretiseren. Natuurlijk werken we naar een eindproduct toe, het proces naar het uiteindelijke bedrijfsDNA is net zo belangrijk, evenals de tijd die vrij wordt gemaakt om goed naar elkaar te luisteren. Strategische issues krijgen namelijk vaak geen of weinig aandacht. Dat komt omdat managementteams in hun overleggen te veel tijd besteden aan operationele onderwerpen. Met gemiste kansen op resultaatverbeteringen tot gevolg.

Samenvatting

De vraag
Positionering, bedrijfs-DNA

De aanpak
De nieuwe identiteit vaststellen middels strategische sessies en dit vertalen naar een nieuwe stijl

Resultaat
Een duidelijke en strakke visie voor de toekomst

Aanpak

De organisatie-identiteit en het vaststellen van een strategie vormen de basis voor niet alleen organisatieresultaten. Ook de wijze van omgang met klanten, medewerkers en leveranciers, het aangaan van samenwerkingsverbanden en de invulling van de maatschappelijke rol worden hier mede door vormgegeven. Daarnaast vormt de identiteit het vertrekpunt voor de communicatie over de organisatie en de producten of diensten. Een helder bedrijfsDNA stelt de organisatie in staat om betere resultaten te behalen en de ‘branding’ te optimaliseren.

De samenwerking met Dune Pebbler, in de personen van Ivo Vittali en Jan den Dekker, tijdens het traject over en naar het strategische document, hebben ons heel goed geholpen een duidelijke en heldere visie te ontwikkelen. Door duidelijk afgebakende vraagstellingen per onderwerp en daardoor ook verhelderende en ‘to the point’ discussies, zijn we tot een mooie Brandmap gekomen. Dit geeft Bouwmensen West een mooi startpunt om daar operationele doelen uit te formuleren. Voor ons was het een goede methode om in een korte, intensieve tijd maximaal resultaat te bereiken.

Gerelateerde projecten

Kernwaarden als kompas voor de vereniging
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Rebranding voor ENZO Architecten
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Verminderen landelijk woningtekort door de lancering van RAP Wonen
  • Design
  • Marketing
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.