Rebranding voor ENZO Architecten uitgelichte afbeelding

ENZO Architecten

Rebranding voor ENZO Architecten

Een nieuwe huisstijl en website die volgden uit ons BrandMap-traject met eigenaren Jasper en Carlo

Achtergrondinformatie

Eind 2021 werd Dune Pebbler gebeld door ENZO Architecten. De leiding van het creatieve architectenbureau uit Burgerveen wilde graag kennismaken met ons team om te ontdekken of wij de juiste partij zouden kunnen zijn die de nieuwe website van het 25 man/vrouw tellende bureau zou gaan ontwikkelen.

Enkele dagen later zaten eigenaren Carlo Abdul, Jasper van Rijn en marketingverantwoordelijke Willemijn Beekman bij ons aan tafel in ons nieuwe kantoor in Rijnsburg. De insteek van ENZO was een nieuwe website, maar al snel bleek dat Jasper en Carlo het eigenlijk ook over de uitstraling en het DNA van het creatieve bedrijf hadden. Bij Dune Pebbler zijn we van mening dat pas na het vaststellen van het bedrijfs-DNA de juiste uitstraling kan worden ontwikkeld.

Samenvatting

De vraag
Een nieuwe website voor ENZO Architecten

De aanpak
Te beginnen met een BrandMap-traject om het bedrijfs-DNA vast te stellen

Resultaat
Een volledig nieuwe branding passend bij het vastgestelde bedrijfs-DNA

BrandMap-traject

En dus betrokken we onze vaste strategische partner, BrandCoach Jan den Dekker, bij het proces. We boekten voor enkele dagdelen een unieke locatie om het brainstorm proces in alle rust te kunnen doorlopen. Op deze locatie in Aalsmeerderdijk, de Arendshoeve – The Garden of Amsterdam, gingen we samen met de eigenaren van ENZO Architecten op onderzoek uit. Middels de door Dune Pebbler ontwikkelde BrandMap sessies vonden we antwoorden op vragen als ‘Wie ben je als bedrijf?’, ‘Hoe wil je graag gezien worden door collega’s, relaties en vooral de doelgroep?’ en ‘Wat zijn de kernwaarden?’. Deze strategische sessies zijn informeel, intensief en geven veel positieve energie aan managers en directeur-eigenaren die graag het DNA en de koers van hun onderneming tastbaar op papier willen zien en daarmee de richting kunnen bepalen voor de komende jaren.

Na enkele inspirerende BrandMap sessies konden de ondernemende architecten Carlo en Jasper uitkijken naar het eerste concept van hun ENZO BrandMap; het bedrijfs-DNA van de onderneming gevangen op één A4. Het document werd intern besproken, gespiegeld en na een gezamenlijke correctieronde werd de BrandMap definitief gemaakt.

Een nieuwe uitstraling

Met dit interne en externe handvat konden de designers van Dune Pebbler aan de slag met de eerste concepten van de rebranding van ENZO. Te beginnen met een aansprekend en authentiek logo. Uiteindelijk werden er drie varianten uitgewerkt en gepresenteerd. Er werd gekozen voor een modern en hybride logo dat op meerdere manieren te gebruiken is. Deze werd vervolgens toegepast op alle huisstijlelementen van ENZO. Dit proces had een doorlooptijd van nog geen vier maanden en zo werd uiteindelijk het nieuwe ENZO geïntroduceerd middels de lancering van de nieuwe website op 6 oktober jl.

We wensen het team van ENZO heel veel plezier met het uitdragen van hun nieuwe identiteit en danken het complete team voor de zeer plezierige samenwerking. Bekijk de nieuwe website op enzoarchitecten.nl.

Gerelateerde projecten

Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
  • Design
  • Websites
Bekijk het project
Eerste editie van het Duurzaamheidsmagazine van Ouwehand Bouw
  • Design
Bekijk het project
Luxe en bijzondere menukaarten en drukwerk voor Madame Rose
  • Design
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Alex 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.