Historierijke branding voor De Visserijschool uitgelichte afbeelding

Ouwehand Bouw

Historierijke branding voor De Visserijschool

Binnen een maand alle woningen onder optie; een succesvolle verkoop voor een uniek project

Achtergrondinformatie

De Visserijschool; een bijzonder transformatieproject nabij de Katwijkse boulevard. Het monumentale deel van het cultuurhistorisch gebouw is door Ouwehand – Bouwen & Ontwikkelen in ere hersteld tot 11 unieke woningen, waarvan 7 eengezinswoningen en 4 gelijkvloerse woningen.

Samenvatting

De vraag
Het verzorgen van de vastgoedmarketing voor De Visserijschool in opdracht van Ouwehand Bouw

De aanpak
Focus op het behoud van het historische en maritieme verleden in alle uitingen

Resultaat
Binnen een maand alle woningen onder optie; een succesvolle verkoop voor een uniek project

Aanpak/proces

Het transformatieproject mag dan wel uniek zijn in de omgeving en voor Ouwehand Bouw, de vraag was simpel; de focus moet liggen op het behoud van het historische en maritieme verleden. Net zoals zij het project aangepakt hebben. Met oog hiervoor zijn we aan de slag gegaan met het projectlogo, de look & feel en landingspagina. Hiermee stond de basis om een database te vullen met geïnteresseerden. Passend bij het cultuurhistorisch gebouw, ontstond het idee om de brochure anders dan anders te maken; een oud schoolboek.

We gingen op excursie naar het Katwijks Museum om een duik te nemen in de historie van De Visserijschool en de visserij in Katwijk. Na een paar uur om de tafel met de experts van Stichting Behoud Maritiem Verleden, waren we verzadigd met verhalen, belangrijke momenten en foto’s van vroeger. Meer dan genoeg input om de bestaande look & feel verder uit te breiden tot de brochure, uitgebreide website, advertenties en mailings, waarin de karakteristieke uitstraling en rijke geschiedenis terugkomt.

Eindresultaat

Begin december 2022 was het zover; tijd voor de start verkoop. De verhalen vanuit het Katwijks Museum zijn vertaald in een uitgebreide tijdlijn met hoogtepunten en aangevuld met de oud-directeur van De Visserijschool. Met een sprong naar het heden kunnen geïnteresseerden kijken naar de interieurimpressies en ingemeubelde plattegronden. De landingspagina is verder uitgebreid met de online brochure, prijslijst en verkoopprocedure. Als laatste klap gingen mailings de deur uit en versierden we lokale media met een persbericht en advertenties. Op het moment van start verkoop was het transformatieproject voldaan, waardoor geïnteresseerden direct een bezichtiging konden inplannen en een bod uitbrengen. Dit bracht dan ook als resultaat dat alle woningen direct onder bod stonden.

Wij bedanken Ouwehand Bouw voor deze bijzondere opdracht, het vertrouwen en de prettige samenwerking.

Gerelateerde projecten

Authentiek en landelijk wonen in Aarlanderveen
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Kernwaarden als kompas voor de vereniging
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Het verhaal van De Regenboog in één video
  • Marketing
Bekijk het project

Meer weten over dit project?

Bel Suzanne 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.