1 aprilgrap voor LT Afbouw uitgelichte afbeelding

LT Afbouw

1 aprilgrap voor LT Afbouw

Achtergrondinformatie

LT Afbouw is een stukadoors- en afwerkbedrijf met jarenlange ervaring op het gebied van stucwerk en buitengevelisolatie. Met ruim 150 medewerkers in dienst is het bedrijf een van de grootste in de regio Duin- en Bollenstreek. Een aantal jaar geleden besloot LT Afbouw om de offline en online vindbaarheid te vergroten. Dune Pebbler is vervolgens ingeschakeld voor verschillende diensten. Naast het bouwen van een overzichtelijke website zijn wij regelmatig bezig met het optimaliseren van de content van LT Afbouw. Zo bedachten we een tijdje terug een unieke 1 april grap.

Samenvatting

De vraag
In samenwerking met LT Afbouw hebben we een unieke 1 april campagne mogen bedenken, opzetten en ontwikkelen.

De aanpak
We bedachten het unieke knuffelstuc en brachten dit als nieuw product op de markt.

Resultaat
Wat velen niet wisten is dat het ging om een 1 april grap. Je kunt dus spreken van een geslaagd eindresultaat

Aanpak

Vorig jaar ontstond bij onze opdrachtgever LT Afbouw het idee om een keer een goede grap uit te halen met 1 april. Het bedrijf dat zo’n 150 medewerkers heeft werken op tal van projecten, zocht het in de hoek van uniek stuc dat na het aanbrengen de muur warm en zacht aanvoelt. Na wat heen en weer sparren werd er enkele weken voor 1 april 2022 Knuffelstuc bedacht en geïntroduceerd middels een serieuze video en persbericht, een aansprekend logo en landingspagina, waar belangstellenden een digitale brochure konden aanvragen.

Roodgloeiend stond de telefoon bij de directie van LT van mensen die emmers wilden bestellen, brochures werden aangevraagd. Particulieren gaven aan kinderkamers ermee te willen opfleuren en zakelijke opdrachtgevers waren met name nieuwsgierig naar de technische kant en hoe het proces van Knuffelstuc nou precies in elkaar stak. Want, hoe kan stuc nu rijzen zodat het zacht als zijde wordt binnen 6 á 8 uur? Het kan dus ook niet. Althans, nog niet.

Lt stuc

Eindresultaat

De campagne is met veel enthousiasme ontvangen door klanten, medewerkers, leveranciers en volgers van LT Afbouw. Wellicht hebben we samen met LT en cameraman RobinC aanzet gegeven tot inspiratie en brengen we goede ideeën tot leven. En zo niet, dan hebben we nog 365 dagen tot de volgende 1 april…

Gerelateerde projecten

Authentiek en landelijk wonen in Aarlanderveen
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Kernwaarden als kompas voor de vereniging
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Het verhaal van De Regenboog in één video
  • Marketing
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.