Strategie Zuid-Holland uitgelichte afbeelding

The road to your strategy

Strategie Zuid-Holland

Laten we beginnen bij de basis: de strategie. De resultaten van jouw organisatie zijn afhankelijk van een duidelijke strategie, of het nu gaat om webdesign, marketingcampagnes of bedrijfsbrochures. De strategie Zuid-Holland bepalen van jouw organisatie vormt het fundament om doelstellingen te behalen. Begin dus bij het begin en leg een stevig fundament onder jouw merk en/of organisatie.

Meer weten over Strategie Zuid-Holland

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.

dune pebbler strategische sessies strategie

Doeltreffend proces

De strategie begint bij de identiteit van jouw bedrijf, het bedrijfs-DNA. Alles wat jouw organisatie onderneemt, kan worden herleid naar het bedrijfs-DNA. Dit omvat beslissingen op zowel de korte als de lange termijn, de klantrelatie, marketingactiviteiten en zelfs de maatschappelijke rol. Met een goed doordacht plan, gebaseerd op onder andere de kernwaarden, een duidelijke visie voor de toekomst en een passende merkbelofte, vergroot je de kans op succes van alle communicatie die daaraan gekoppeld is, zowel intern als extern, inclusief gerelateerde marketingactiviteiten.

Hoe ziet zo’n proces eruit?

Strategische sessies Zuid-Holland

Om de juiste strategie-ontwikkeling te vinden voor jouw marketingplannen in Zuid-Holland, gaan we eerst aan de slag met het DNA. We doorlopen hiervoor een inmiddels bewezen transparant proces. In gemiddeld 3 tot 5 sessies stellen we samen met jou en/of het managementteam/beleidsbepalers een BrandMap op. We halen het binnenste van jouw bedrijf naar buiten. We brengen samen de identiteit, kernwaarden en positionering van jouw merk in kaart. Voor deze BrandMap-sessies kiezen we een geschikte locatie: bij ons, bij jou op kantoor of op een externe locatie.

Na afloop van de strategische sessies kun je blindelings antwoord geven op de volgende vragen.

  • Wat is het bestaansrecht van je organisatie en wat zijn de bijbehorende idealen en ambities? Missie
  • Hoe ziet de relevante toekomst van je organisatie er uit? Visie
  • Welke normen en waarden en overtuigingen gelden in je organisatie? Kernwaarden
  • Wat is de benodigde succesformule? Kritische succesfactoren
  • Welke streefdoelen zijn er op korte en langere termijn? Doelstellingen
  • Met welke strategie ga je deze doelen realiseren? Strategie
  • Wat zijn de noodzakelijke maatregelen en verbeteracties? Scenario’s, planning en acties
  • Hoe wordt het strategische veranderproces bewaakt en bestuurd? Performance-indicatoren

Vat de antwoorden op bovenstaande vragen samen en je krijgt de BrandMap als resultaat. Een compact document waarin jouw organisatie-identiteit in een oogopslag te zien is en geen papieren tijger als boekwerk.

Aan de slag!

Van nu af aan kun je al je strategische beslissingen baseren op de BrandMap en gaan we aan de slag met de marketingplannen. Een vernieuwde, heldere bedrijfsidentiteit vraagt om een bijpassende huisstijl, een krachtige website of een succesvolle campagne.

dune pebbler ontstaan oprichting brandmap

Ontstaan van de BrandMap

De oprichters van Dune Pebbler, Alex Kulk en Ivo Vittali, hebben bij het bepalen van de contouren van hun nieuwe organisatie gebruik gemaakt van de expertise van een BrandCoach. De BrandMap, een bewezen concept en succesvol gebleken uit eigen ervaring, speelde hierbij een belangrijke rol. In deze blog deelt Ivo zijn ervaringen over de oprichting van Dune Pebbler.

Hiermee kunnen wij jou verder helpen

  • Bedrijfsidentiteit
  • Strategische sessies
  • Bedrijfskompas

Bekijk ook eens onze andere expertises:

Strategie Zuid-Holland gerelateerde projecten

Meer weten over Strategie Zuid-Holland

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.