Ivo: “Bij de oprichting van Dune Pebbler was er geen wrijving, wél glans” uitgelichte afbeelding

Stories | Door Ivo Vittali | 30 december 2019

Ivo: “Bij de oprichting van Dune Pebbler was er geen wrijving, wél glans”

Eigenaren Alex en Ivo hebben Dune Reclamebureau en Pebbler – The Web Marketing Agency in juni 2016 samengevoegd tot Dune Pebbler. Een nieuw bedrijf vraagt om een nieuwe koers en ook om een nieuwe identiteit. Maar hoe kom je dan tot een nieuw DNA? Mede-eigenaar Ivo verklapt hoe dat in 2016, tijdens de fusie, is gegaan en hoe de identiteit achter Dune Pebbler is ontstaan.

Een nieuw DNA

“Toen Alex en ik in juni 2016 Dune Reclamebureau overnamen en we internetbureau Pebbler daar aan toevoegden, beseften we dat we een kompas nodig hadden waarop ons nieuwe DNA gestoeld zou zijn, ons richting zou geven. In ons netwerk vonden we een match met Jan den Dekker. Jan had een verleden bij mooie, grote bedrijven en gaf leiding aan tientallen zo niet honderden collega’s. In Jan vonden we een coach die ons hielp het DNA van het huidige Dune Pebbler vast te leggen. Dat deden we middels zes BrandMap sessies. Sessies die we nu zelf ook geven aan bedrijven die richting nodig hebben; wie zijn we, wat doen we, waar willen we naartoe. Ik zie ons nog zo zitten, in de Quick Boys bestuurskamer die ‘vergeeld’ was door de door ons beschreven Post-Its.”

De juiste koers

“Inspirerend en fascinerend vond ik het. Met name dat twee verschillende persoonlijkheden zoals Alex en ik zijn, zo op één lijn konden zitten qua bedrijfsvoering, hoe we met personeel om dienen te gaan, met onze klanten, hoe de sfeer er uit moet zien… Uit de verschillende BrandMap sessies die we nu zelf uitvoeren kan ik je vertellen dat dit niet in elke directiekamer het geval is. Eerlijk is eerlijk, juist van die verdeeldheid krijgen we energie. Hoe krijgen we nu iedereen wél op die lijn, op de juiste koers? En om er maar eens een cliché tegen aan te gooien: zonder wrijving geen glans. Bij de oprichting van Dune Pebbler dus geen wrijving, wél glans. En dus houden wij ons vast aan de kernwaarden Humor, Samen, Human Focus, Passievolle nuchterheid en Talenten. Kernwaarden die onze klanten moeten voelen zodra ze in contact staan met ons, collega’s die ze hopelijk uitdragen richting de markt. Alles wat we doen, alle beslissingen die we maken worden getoetst op deze waarden. We kunnen dan namelijk zeggen dat we 100% achter de beslissingen staan die we nemen. Als directie. Als bedrijf.”

“Alles wat we doen, alle beslissingen die we maken worden getoetst op deze waarden. We kunnen zeggen dat we 100% achter de beslissingen staan die we nemen.”

Ondernemen is topsport

“Elk jaar nemen Alex en ik onze eigen BrandMap weer door. Wat hebben we afgelopen jaar gedaan, klopt het met de visie die we in 2016 vaststelden? Of moeten we zaken bijstellen naar aanleiding van een veranderende markt, een evoluerend team? Ondernemen is topsport. Hoe buiten adem je ook bent, je moet blijven bewegen. Word je koud of word je ingehaald door de concurrent. Soms even die sprint trekken, soms een duurloop. Gelukkig doen we dat samen. Samen met ons topteam bij wie professionaliteit en humor hand in hand gaan.”