BrandCoach Jan den Dekker aan het woord uitgelichte afbeelding

Stories | Door Kesly Staman | 10 februari 2021

BrandCoach Jan den Dekker aan het woord

Onze BrandCoach Jan den Dekker is al sinds de start van Dune Pebbler aan ons verbonden. Maar wie is Jan nou eigenlijk en wat doet Jan naast zijn werk voor Dune Pebbler? Wat inspireert Jan? En wat heeft Jan met duurzaamheid?

Wat we nog niet van Jan wisten

Jan is met zijn jarenlange ervaring als senior manager in het bedrijfsleven een rot in het vak als het gaat om strategische vraagstukken en bedrijfsprocessen. Hij is zelfstandig ondernemer (Flow Motion Solutions) en helpt met zijn bedrijf organisaties om concrete verbeteringen te realiseren in de bedrijfsresultaten.

Sinds de start van Dune Pebbler in 2016 is Jan al bij ons betrokken als BrandCoach. Samen met Ivo en Alex heeft hij de strategische basis gelegd voor het huidige Dune Pebbler middels de BrandMap methode. Deze BrandMap methode zetten we samen met Jan ook in voor onze klanten.

Wij stelden Jan een aantal persoonlijke vragen en vroegen naar zijn ervaring met de BrandMap trajecten.

Jan, waar krijg jij energie van?
“Dat kan van veel dingen zijn. Bijvoorbeeld van mooie muziek, een goed gesprek of leuke onverwachte dingen. Maar ook van een complexe of moeilijke opdracht, welke toch lukt.”

Kun je iets leuks of verrassends vertellen wat we nog niet van je weten?
“Ik ben erg bezig met duurzame energie. Mijn woning heb ik laten renoveren tot een energieneutrale en gasloze woning met elektriciteit op zonne-energie en een warmtepomp. Die praktijkervaring wil ik graag delen met anderen. Willen we iets goeds doen voor de wereld dan start dat bij onszelf, hoe klein wellicht ook. De natuur is iets kostbaars dat we te leen hebben. Daar moeten we goed voor zorgen.”

Welke plek op de wereld zou je nog wel eens willen bezoeken?
“Plekken op de wereld waar de natuur bijzonder mooi is of welke een bijzondere warme cultuur hebben. Sowieso wil ik graag een keer naar een plek in Europa waar nog oerbos is.”

Wat heb je onlangs nog geleerd?
“Dagelijks leer ik dingen. Ik sta er in ieder geval voor open. Dat kunnen ‘kleine’ dingen zijn of nieuwe inzichten. Het nog meer genieten van het hier en nu is een voorbeeld van iets waarvan ik me nog bewuster ben geworden.”

Wie of wat inspireert je?
“Wat mij inspireert zijn oprechte en pure mensen, mensen die ondanks tegenspoed niet opgeven omdat ze een doel hebben met hun leven. Verder inspireert innovatie mij en out-of-the box oplossingen.”

Jan, wat is volgens jou de kracht van het Brandmap traject?
“Het is een transparant proces met als uitkomst een concreet en praktisch rapport dat als ‘kompas’ gebruikt kan worden. De uitkomsten geven houvast om als bedrijf of organisatie door te pakken na het traject.”

Voor wie is het Brandmap traject geschikt?
“Voor bedrijven en organisaties die met een open vizier willen kijken naar de huidige situatie en naar de toekomst en ook daadwerkelijk met de uitkomsten aan de slag willen gaan.”

Hoe zou je het Brandmap traject in één zin omschrijven?
“Gezamenlijk in verschillende sessies een aantal belangrijke thema’s voorbereiden en de uitkomsten bespreken. Hierdoor wordt het bedrijfs-DNA zichtbaar met een duidelijke toekomstvisie, inclusief de belangrijkste acties om succesvol in de markt te kunnen zijn.”

Wat zijn de mooiste reacties van klanten na een traject?
“Dit traject hadden we eerder moeten doen.”
“Dit heb ik nooit zo duidelijk gezien waar het bedrijf voor staat en wat mijn rol is.”
“We gaan er gelijk mee aan de slag.”
“Dit is leuk en smaakt naar meer.”

Hoe zou jij Dune Pebbler in een paar woorden omschrijven?
“Een krachtig klantgericht bedrijf met enthousiaste en betrokken medewerkers.”