Strategie uitgelichte afbeelding

The road to your strategy

Strategie

Laten we beginnen bij de basis: de strategie. Een duidelijke strategie ligt ten grondslag aan de resultaten van jouw organisatie. Of het nu gaat om een webdesign, marketingcampagne of bedrijfsbrochure. De strategie van jouw organisatie vormt de basis zodat doelstellingen behaald kunnen worden. Begin dus bij het begin en dat is het leggen van een stevig fundament onder jouw merk en/of organisatie.

Meer weten over Strategie

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.

dune pebbler strategische sessies strategie

Doeltreffend proces

Het vertrekpunt van de strategie is de identiteit van jouw bedrijf, het bedrijfs-DNA. Alles wat je als organisatie doet, is terug te leiden naar het bedrijfs-DNA. Denk hierbij aan beslissingen op lange en korte termijn, de klantrelatie, de marketingactiviteiten, maar ook de maatschappelijke rol. Met een goed doordacht plan, geënt op onder andere de kernwaarden, een duidelijke stip op de horizon en een passende merkbelofte, is de slagingskans van alle daaraan gekoppelde communicatie (intern, extern en gerelateerde marketingactiviteiten) des te groter.

Hoe ziet zo’n proces eruit?

Strategische sessies

Om de juiste strategie te vinden voor jouw marketingplannen, gaan we eerst aan de slag met het DNA. We doorlopen hiervoor een inmiddels bewezen transparant proces. In gemiddeld 3 tot 5 sessies stellen we samen met jou en/of het managementteam/beleidsbepalers een BrandMap op. We halen het binnenste van jouw bedrijf naar buiten. We brengen samen de identiteit, kernwaarden en positionering van jouw merk in kaart. Voor deze BrandMap-sessies kiezen we een geschikte locatie: bij ons, bij jou op kantoor of op een externe locatie.

Na afloop van de strategische sessies kun je blindelings antwoord geven op de volgende vragen.

  • Wat is het bestaansrecht van je organisatie en wat zijn de bijbehorende idealen en ambities? Missie
  • Hoe ziet de relevante toekomst van je organisatie er uit? Visie
  • Welke normen en waarden en overtuigingen gelden in je organisatie? Kernwaarden
  • Wat is de benodigde succesformule? Kritische succesfactoren
  • Welke streefdoelen zijn er op korte en langere termijn? Doelstellingen
  • Met welke strategie ga je deze doelen realiseren? Strategie
  • Wat zijn de noodzakelijke maatregelen en verbeteracties? Scenario’s, planning en acties
  • Hoe wordt het strategische veranderproces bewaakt en bestuurd? Performance-indicatoren

Vat de antwoorden op bovenstaande vragen samen en je krijgt de BrandMap als resultaat. Een compact document waarin jouw organisatie-identiteit in een oogopslag te zien is en geen papieren tijger als boekwerk.

Aan de slag!

Van nu af aan kun je al je strategische beslissingen baseren op de BrandMap en gaan we aan de slag met de marketingplannen. Een vernieuwde, heldere bedrijfsidentiteit vraagt om een bijpassende huisstijl, een krachtige website of een succesvolle campagne.

dune pebbler ontstaan oprichting brandmap

Ontstaan van de BrandMap

Toen de oprichters van Dune Pebbler – Alex Kulk en Ivo Vittali – de contouren van de nieuwe Dune Pebbler organisatie aan het bepalen waren hebben ze dit gedaan met de hulp van een BrandCoach. De BrandMap is een bewezen concept en mede uit eigen ervaring succesvol gebleken. In deze blog vertelt Ivo over de oprichting van Dune Pebbler.

Hiermee kunnen wij jou verder helpen

  • Bedrijfsidentiteit
  • Strategische sessies
  • Bedrijfskompas

Bekijk ook eens onze andere expertises:

Strategie gerelateerde projecten

Kernwaarden als kompas voor de vereniging
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Rebranding voor ENZO Architecten
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Verminderen landelijk woningtekort door de lancering van RAP Wonen
  • Design
  • Marketing
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project

Meer weten over Strategie

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.