Strategie Duin- en Bollenstreek uitgelichte afbeelding

The road to your strategy

Strategie Duin- en Bollenstreek

Laten we starten bij de kern: de strategie. Een heldere strategie Duin- en Bollenstreek bepalen vormt de basis voor het succes van jouw organisatie, of het nu gaat om webdesign, marketingcampagnes of bedrijfsbrochures. Het leggen van een stevig fundament onder jouw merk en/of organisatie is essentieel om doelstellingen te behalen. Begin dus bij het begin en investeer in een sterke strategie.

Meer weten over Strategie Duin- en Bollenstreek

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.

dune pebbler strategische sessies strategie

Doeltreffend proces

De basis van elke strategie begint bij de identiteit van jouw bedrijf, oftewel het bedrijfs-DNA. Alles wat jouw organisatie onderneemt, kan worden herleid tot dit bedrijfs-DNA. Denk aan zowel korte- als langetermijnbeslissingen, de relatie met klanten, marketingactiviteiten en zelfs de maatschappelijke rol. Met een goed uitgedacht plan, gebaseerd op kernwaarden, een heldere visie voor de toekomst en een passende merkbelofte, vergroot je de slagingskans van alle communicatiekanalen (intern, extern en gerelateerde marketingactiviteiten) aanzienlijk.

Hoe ziet zo’n proces eruit?

Strategische sessies Duin- en Bollenstreek

Om de juiste strategie-ontwikkeling te vinden voor jouw marketingplannen in Duin- en Bollenstreek, gaan we eerst aan de slag met het DNA. We doorlopen hiervoor een inmiddels bewezen transparant proces. In gemiddeld 3 tot 5 sessies stellen we samen met jou en/of het managementteam/beleidsbepalers een BrandMap op. We halen het binnenste van jouw bedrijf naar buiten. We brengen samen de identiteit, kernwaarden en positionering van jouw merk in kaart. Voor deze BrandMap-sessies kiezen we een geschikte locatie: bij ons, bij jou op kantoor of op een externe locatie.

Na afloop van de strategische sessies kun je blindelings antwoord geven op de volgende vragen.

  • Wat is het bestaansrecht van je organisatie en wat zijn de bijbehorende idealen en ambities? Missie
  • Hoe ziet de relevante toekomst van je organisatie er uit? Visie
  • Welke normen en waarden en overtuigingen gelden in je organisatie? Kernwaarden
  • Wat is de benodigde succesformule? Kritische succesfactoren
  • Welke streefdoelen zijn er op korte en langere termijn? Doelstellingen
  • Met welke strategie ga je deze doelen realiseren? Strategie
  • Wat zijn de noodzakelijke maatregelen en verbeteracties? Scenario’s, planning en acties
  • Hoe wordt het strategische veranderproces bewaakt en bestuurd? Performance-indicatoren

Vat de antwoorden op bovenstaande vragen samen en je krijgt de BrandMap als resultaat. Een compact document waarin jouw organisatie-identiteit in een oogopslag te zien is en geen papieren tijger als boekwerk.

Aan de slag!

Van nu af aan kun je al je strategische beslissingen baseren op de BrandMap en gaan we aan de slag met de marketingplannen. Een vernieuwde, heldere bedrijfsidentiteit vraagt om een bijpassende huisstijl, een krachtige website of een succesvolle campagne.

dune pebbler ontstaan oprichting brandmap

Ontstaan van de BrandMap

Tijdens het vormgeven van de nieuwe Dune Pebbler organisatie, hebben de oprichters – Alex Kulk en Ivo Vittali – de hulp ingeschakeld van een BrandCoach. De BrandMap is een bewezen concept en heeft zichzelf al succesvol bewezen op basis van eigen ervaring. In deze blog vertelt Ivo over de oprichting van Dune Pebbler.

Hiermee kunnen wij jou verder helpen

  • Bedrijfsidentiteit
  • Strategische sessies
  • Bedrijfskompas

Bekijk ook eens onze andere expertises:

Strategie Duin- en Bollenstreek gerelateerde projecten

Meer weten over Strategie Duin- en Bollenstreek

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.