Strategie Den Haag uitgelichte afbeelding

The road to your strategy

Strategie Den Haag

Laten we de kern aanpakken: de strategie. Een heldere strategie Den Haag vormt de basis voor het succes van jouw organisatie, of het nu gaat om webdesign, marketingcampagnes of bedrijfsbrochures. Het legt het fundament waarop doelstellingen kunnen worden bereikt. Begin dus met het leggen van een stevig fundament onder jouw merk en/of organisatie, want daar begint het allemaal mee.

Meer weten over Strategie Den Haag

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.

dune pebbler strategische sessies strategie

Doeltreffend proces

Het uitgangspunt van de strategie is de identiteit van jouw bedrijf, oftewel het bedrijfs-DNA. Alles wat jouw organisatie onderneemt, kan herleid worden naar het bedrijfs-DNA. Denk hierbij aan beslissingen op zowel de korte als lange termijn, de klantrelatie, de marketingactiviteiten en zelfs de maatschappelijke rol. Door middel van een goed doordacht plan, gebaseerd op onder andere de kernwaarden, een duidelijke visie voor de toekomst en een passende merkbelofte, vergroot je de kans op succesvolle communicatie. Dit geldt zowel voor interne als externe communicatie, inclusief gerelateerde marketingactiviteiten.

Hoe ziet zo’n proces eruit?

Strategische sessies Den Haag

Om de juiste strategie-ontwikkeling te vinden voor jouw marketingplannen in Den Haag, gaan we eerst aan de slag met het DNA. We doorlopen hiervoor een inmiddels bewezen transparant proces. In gemiddeld 3 tot 5 sessies stellen we samen met jou en/of het managementteam/beleidsbepalers een BrandMap op. We halen het binnenste van jouw bedrijf naar buiten. We brengen samen de identiteit, kernwaarden en positionering van jouw merk in kaart. Voor deze BrandMap-sessies kiezen we een geschikte locatie: bij ons, bij jou op kantoor of op een externe locatie.

Na afloop van de strategische sessies kun je blindelings antwoord geven op de volgende vragen.

  • Wat is het bestaansrecht van je organisatie en wat zijn de bijbehorende idealen en ambities? Missie
  • Hoe ziet de relevante toekomst van je organisatie er uit? Visie
  • Welke normen en waarden en overtuigingen gelden in je organisatie? Kernwaarden
  • Wat is de benodigde succesformule? Kritische succesfactoren
  • Welke streefdoelen zijn er op korte en langere termijn? Doelstellingen
  • Met welke strategie ga je deze doelen realiseren? Strategie
  • Wat zijn de noodzakelijke maatregelen en verbeteracties? Scenario’s, planning en acties
  • Hoe wordt het strategische veranderproces bewaakt en bestuurd? Performance-indicatoren

Vat de antwoorden op bovenstaande vragen samen en je krijgt de BrandMap als resultaat. Een compact document waarin jouw organisatie-identiteit in een oogopslag te zien is en geen papieren tijger als boekwerk.

Aan de slag!

Van nu af aan kun je al je strategische beslissingen baseren op de BrandMap en gaan we aan de slag met de marketingplannen. Een vernieuwde, heldere bedrijfsidentiteit vraagt om een bijpassende huisstijl, een krachtige website of een succesvolle campagne.

dune pebbler ontstaan oprichting brandmap

Ontstaan van de BrandMap

Tijdens het vormgeven van de nieuwe Dune Pebbler organisatie, werden de oprichters – Alex Kulk en Ivo Vittali – bijgestaan door een BrandCoach. De BrandMap, een beproefd concept dat ook uit eigen ervaring succesvol is gebleken, werd hierbij gebruikt. In deze blog deelt Ivo zijn verhaal over de oprichting van Dune Pebbler.

Hiermee kunnen wij jou verder helpen

  • Bedrijfsidentiteit
  • Strategische sessies
  • Bedrijfskompas

Bekijk ook eens onze andere expertises:

Strategie Den Haag gerelateerde projecten

Meer weten over Strategie Den Haag

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.