Frisse rebranding voor Grip op de Knip Katwijk uitgelichte afbeelding

Grip op de Knip Katwijk

Frisse rebranding voor Grip op de Knip Katwijk

Enige tijd geleden zijn wij door Grip op de Knip gevraagd om de huisstijl, het logo en de website te herontwikkelen.

Achtergrondinformatie

Grip op de Knip is een daadkrachtig en lokaal initiatief dat in 2011 is opgericht om gezinnen te helpen die te maken krijgen met geldzorgen. Een warm, onafhankelijk en laagdrempelig initiatief met ruim veertig vrijwilligers, die maar wat graag ondersteuning bieden om de geldzorgen van mensen deels weg te kunnen nemen. Dankzij de adviezen en begeleiding van Grip op de Knip zijn er sinds de oprichting al zo’n 600 gezinnen uit de gemeente Katwijk geholpen bij het op de rit krijgen van de financiële huishouding. Een prachtig initiatief, waar Dune Pebbler graag een bijdrage aan levert.

Samenvatting

De vraag
De verouderde huisstijl van Grip op de Knip Katwijk opfrissen

De aanpak
Elementen uit de oude huisstijl behouden voor herkenbaarheid en dit moderner maken

Resultaat
Een vernieuwde huisstijl inclusief logo, advertenties, posters, rollbanners en website

Aanpak/proces

Enige tijd geleden zijn wij door Grip op de Knip gevraagd om de huisstijl, het logo en de website te herontwikkelen. Hierbij was de wens om de naamsbekendheid in de Katwijkse omgeving te vergroten en het het logo, de website en de communicatie uitingen te voorzien van een professionaliseringsslag. De groep met mensen die behoefte hebben aan advies wordt immers groter en Grip op de Knip heeft het streven om de drempel voor gezinnen met geldzorgen te verlagen.

De nieuwe huisstijl en het logo van Grip op de Knip zijn voorzien van een mooie rebranding, waarbij het achtergrondverhaal van het traditionele logo onveranderd is gebleven. De boodschap blijft hetzelfde: Hulp en uitkomst bieden bij het wegnemen van geldzorgen. Wat wel veranderd is? Het logo en de huisstijl hebben een modernere stijl gekregen, waarbij met name is gekeken naar de bekende herkenningspunten. Waar eerst het geld centraal stond in het logo, draait het in het nieuwe logo om de mens. De herkenningspunten van Grip op de Knip komen terug in de offline uitingen die zijn ontworpen. Posters, flyers en rolbanners zijn gemaakt om ook herkenning op locatie te creëren.

Eindresultaat

Vervolgens is er gewerkt aan een overzichtelijke en persoonlijke website, waar bezoekers gemakkelijk begeleiding aan kunnen vragen of zelf vrijwilliger kunnen worden. Dankzij de voorleesfunctie is de website toegankelijk gemaakt voor iedereen, waaronder laaggeletterden. De totale rebranding heeft geleid tot een stijlvolle, toegankelijke website waar mensen zich begrepen en serieus genomen voelen. En dat is waar het bij Grip op de Knip om draait.

Na een prettig traject kunnen we spreken van een strak resultaat. Bekijk de website van Grip op de Knip hier.

Gerelateerde projecten

Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
  • Design
  • Websites
Bekijk het project
Eerste editie van het Duurzaamheidsmagazine van Ouwehand Bouw
  • Design
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Suzanne 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.