10 vragen aan Esther van der Sluis uitgelichte afbeelding

Stories | Door Dune Pebbler | 02 februari 2022

10 vragen aan Esther van der Sluis

In 2019 maakten wij voor het eerst kennis met Esther van der Sluis. In haar toenmalige functie als senior communicatieadviseur bij zorgaanbieder Florence maakten wij samen de eerste stappen naar de vormgeving van Gezond & Gelukkig Den Haag; een initiatief van de gemeente Den Haag en zorg- en welzijnspartners met onder andere het doel de gezondheid van de inwoners van Den Haag te verbeteren.

Aan de hand van 10 vragen aan Esther blikken we terug en kijken we vooruit…

1. Wat doet Florence en wat is jouw functie binnen deze organisatie?
“Florence is een grote zorgaanbieder in de regio Haaglanden. Wij bieden met ruim 3.200 medewerkers en 1.300 vrijwilligers onder andere verpleeg- en verzorgingshuiszorg, thuiszorg, revalidatie, dagactiviteiten en services. Ik ben de manager PR & Communicatie bij Florence.”

2. Waar staat Florence nu en wat zijn jullie ambities?
“Twintigduizend inwoners van de regio Haaglanden rekenen iedere dag op de zorgprofessionals van Florence. Onze medewerkers en vrijwilligers helpen al deze mensen zoveel mogelijk het leven te blijven leiden dat hun lief is. Juist als hun gezondheid ze in de steek laat. Dat betekent dat we met onze cliënten meedenken om ervoor te zorgen dat zij zo lang mogelijk onafhankelijk blijven. En dat, als het nodig is, we hen kunnen ondersteunen met de juiste zorg.”

3. Hoe is de samenwerking tussen Florence en Dune Pebbler begonnen?
“Het eerste wat ik met DP heb gedaan, is het ontwikkelen van het logo en de website voor Gezond en Gelukkig Den Haag, een beweging waar ook Florence bij is betrokken. Een van de communicatieadviseurs van de gemeente met wie ik toen nauw samenwerkte kende jullie al en was erg enthousiast over jullie. En terecht, zo heb ik ervaren!”

4. Wat doet Dune Pebbler voor Florence?
“Inmiddels hebben we een aantal e-magazines gemaakt, zoals voor de strategische koers van Florence, twee interactieve jaarverslagen en een mooie productcatalogus waarmee wijkverpleegkundigen en casemanagers op pad kunnen naar cliënten. En recent hebben jullie weer een flitsend nieuw logo ontwikkeld voor een nieuwe coöperatie van Florence en HWW zorg: Spoedzorg Haaglanden.”

5. En hoe ervaar je de samenwerking?
“De samenwerking verloopt heel erg prettig. Jullie denken echt met me mee en schakelen snel als het moet. Het was, zeker tijdens de ongelofelijk hectische coronaperiode, enorm fijn om met een partij te werken die aan een half woord genoeg heeft.”

6. Wat denk jij dat de komende jaren gaat veranderen in de communicatiewereld?
“Een verandering die al een beetje is ingezet en waar ik zelf heel erg blij mee ben, is de herwaardering van print. Met een mooi en met aandacht gemaakt magazine zeg je zoveel over waar je als organisatie voor staat. Zo maak ik bijvoorbeeld Florence & Co., waarmee we zoveel van onze cliënten en medewerkers kunnen laten zien. Dat vind ik echt een feest om te maken!”

7. Dan even over jouzelf. Als jij geen communicatieadviseur was geweest, welke carrière had je dan geambieerd?
“Lastige vraag… Ik denk toch wel iets met taal of tekst, dat hoort gewoon bij me.”

8. Wat is iets dat niet veel mensen van jou weten?
“Dat ik vrijwel altijd met vulpen schrijf. Met een balpen kan ik echt niet uit de voeten.”

9. Wat heb je onlangs nog geleerd?
“Dat je ontzettend leuke en lekkere recepten kunt vinden op TikTok!”

10. En als laatste. Als jij Dune Pebbler in drie woorden moet omschrijven, wat komt er dan als eerste in je op? En waarom?
“Ik denk dan aan Flexibel – Samen – Creatief. Jullie staan altijd voor me klaar, en denken samen met mij na over oplossingen. Ik word daar wel happy van!”

Het interview met Esther is afkomstig uit ons jubileummagazine. Heb je interesse in een fysiek exemplaar van het magazine? Neem dan contact op met Suzanne via suzanne@dunepebbler.nl.