Achtergrondinformatie
Wilbrink & v.d. Vlugt Makelaars is actief binnen de driehoek Haarlem, Wassenaar en Alphen a/d Rijn, met nadruk op de Duin- en Bollenstreek. Begin 2019 zijn wij samen met het makelaarskantoor uit Lisse aan de slag gegaan met drie strategische sessies. Na afloop hebben we de resultaten vastgelegd in een BrandMap. In dit overzicht kan de organisatie alles lezen over haar identiteit: waarden, veranderingen, doelgroep, hoe anderen hen zien. Op basis van deze BrandMap heeft Dune Pebbler een nieuwe campagne verzonnen: Met elkaar maken wij het waar(d).
Samenvatting
De vraag
Bepaling van het DNA en hoe Wilbrink gezien wil worden
De aanpak
Middels BrandMap-sessies de identiteit goed op papier krijgen en dit doorvertalen naar een nieuw concept
Resultaat
Nieuwe uitstraling op de socials, advertenties en in alle andere uitingen
Met elkaar maken wij het waar(d)
Met het nieuwe concept wil Wilbrink & v.d. Vlugt Makelaars zich meer focussen op benaderbaar en toegankelijk zijn voor meerdere doelgroepen. Het concept hebben wij doorvertaald naar een nieuwe huisstijl. Advertenties, flyers en brochures om de offline zichtbaarheid te vergroten. Voor de online zichtbaarheid verzorgen we advertentiecampagnes op Facebook en Instagram en daarbij komt ook de nieuwe social media strategie kijken. Kortom, een compleet pakket aan marketingcommunicatie voor het nieuwe concept voor Wilbrink & v.d. Vlugt Makelaars.
Met elkaar… steunen we jouw sportclub
Als ruim 31 jaar trotse sponsor van diverse sportclubs, is Wilbrink & v.d. Vlugt bezig geweest met een manier om sportclubs te steunen tijdens de coronaperiode. Om het nieuwe seizoen op een geslaagde manier te starten, hebben ze het concept “Met elkaar… steunen we jouw sportclub” opgericht. Bij iedere verkochte woning, via Wilbrink & v.d. Vlugt, doneert de makelaar €250,- aan de sportclub naar keuze van de verkoper. Een hartstikke mooi initiatief, waarvoor wij de uitwerking hebben verzorgd.
Ook voor deze campagne zochten wij de perfecte combinatie van online én offline. Om te beginnen met het vervangen van de bioscoopreclame, deze wordt getoond voorafgaand aan films die draaien in Cinema Floralis in Lisse. Waar we normaliter een corporate reclame laten zien, met een uitgelichte woning in verkoop, ligt de focus nu op de doneeractie. De verdere offline uitwerking vindt plaats op de sportclubs. In en rondom de kantine creëren we zichtbaarheid middels A3 en A4 posters, bijpassende bierviltjes in de campagnestijl en zadelhoezen die om de fietszadels worden gedaan. En wat natuurlijk niet mag ontbreken: advertenties in de presentatiegidsen van voetbalclubs in de Bollenstreek.
Ter ondersteuning op online vlak, hebben we een contentreeks opgezet voor social media. Deze kunnen zowel ingezet worden op de tijdlijn van Wilbrink & v.d. Vlugt, als op de tijdlijn van sportclubs, waar we specifiek de clubs benoemen. De contentreeks wordt ondersteund door een algemene oproep, welke wordt promoot op Facebook en Instagram met targeting op sportliefhebbers in de Bollenstreek.
Gerelateerde projecten
Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
- Design
- Marketing
- Websites
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
- Design
- Websites
Meer weten over dit project? Neem dan contact op
Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.