FAAS. Vertrouwen verzekerd uitgelichte afbeelding

Faas. Vertrouwen verzekerd

FAAS. Vertrouwen verzekerd

Een nieuwe naam, maar dezelfde vertrouwde basis.

Achtergrondinformatie

Na de overname van vader op zoon brak een nieuw hoofdstuk aan voor FAAS assurantiën. Met de nieuwe generatie aan het roer groeide de behoefte aan een merk dat past bij deze tijd – en bij de brede doelgroep van FAAS: van particulieren tot MKB’ers, starters, huizenbezitters en alles daartussenin.

De nieuwe koers vroeg om een uitstraling die helderheid, vertrouwen en toekomstgerichtheid uitstraalt. Een merk met karakter, zonder de vertrouwde basis los te laten.

Samenvatting

De vraag

Laat het merk FAAS tranformeren naar de nieuwe generatie.

De aanpak

Vanuit een brandmap sessie naar een volledig nieuwe identiteit op alle vlakken.

Resultaat

Een identiteit die nieuw, maar toch vertrouwd is.

De aanpak

We begonnen het traject met een brandmap-sessie, samen met het team van FAAS. Tijdens deze sessie doken we diep in de identiteit van het bedrijf. Wat is de kern van FAAS? Wat moet blijven, wat mag veranderen, en hoe willen ze overkomen in een veranderende wereld? Daaruit kwam een heldere merkbelofte naar voren: Vertrouwen verzekerd. FAAS is er voor alle levensfasen – van jong tot oud, van particulier tot ondernemer – en staat bekend om hun persoonlijke benadering, bereikbaarheid en eerlijk advies.

 

Op basis van deze merkwaarden ontwikkelden we een nieuwe naam en positionering. FAAS assurantiën werd FAAS. verzekeringen – met een punt die letterlijk en figuurlijk ergens voor staat. Die punt is geen toeval: hij staat voor duidelijkheid, eenvoud en een nuchtere houding. Voor wat ze doen, punt. We ontwierpen een eigentijdig logo, een fris kleurenpalet en een visuele stijl die rust, vertrouwen en moderniteit uitstraalt. Ook de tone of voice werd aangescherpt: helder, menselijk en to the point.

Eindresultaat

De rebranding van FAAS laat zien hoe je als vertrouwd merk kunt vernieuwen zonder jezelf te verliezen. De nieuwe identiteit voelt fris en eigentijds, maar blijft dichtbij de kern van het bedrijf: eerlijkheid, duidelijkheid en betrokkenheid.

Het nieuwe merkverhaal is doorvertaald naar alle communicatiemiddelen. Van een gebruiksvriendelijke en toegankelijke website tot visitekaartjes, briefpapier, enveloppen en digitale uitingen. Elk detail klopt en draagt bij aan een consistente merkbeleving. Met FAAS. verzekeringen staat er nu een merk dat klaar is voor de toekomst. Fris, vertrouwd en met een duidelijke boodschap: Vertrouwen verzekerd. Of je nu particulier bent of ondernemer, starter of doorstromer: FAAS is er. Voor jou. Voor later. Voor alles daartussenin.

Gerelateerde projecten

Rebranding voor Tulip Housing
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Co-creatie Sound To Go
  • Design
  • Strategie
  • Websites
Bekijk het project
Baas BEDankt & Iedereen een ligbed
  • Design
  • Marketing
  • Strategie
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.