Achtergrondinformatie
Het verhaal van Ever Ready active body care is een uniek verhaal waarvan de eerste hoofdstukken worden geschreven in de NBA. Van 2003 tot en met 2012 is de Amerikaanse basketbalcompetitie het podium voor Francisco Elson. Waar de Rotterdammer eerder nog in 2001 Spaans kampioen wordt met Barcelona, behaalt Francisco als enige Nederlander ooit het Amerikaanse kampioenschap in 2007 met de San Antonio Spurs. Het zijn hoogtijdagen voor de basketballer die in die tijd naast zijn topsportcarrière ook de eerste stappen zet in de wereld van het ondernemerschap. Francisco investeert in de sportcreme Flexpower Europe en stapt enkele jaren later na de introductie binnen bij Dune Pebbler voor een rebranding van het merk; het uiteindelijke Ever Ready active body care.
Samenvatting
De vraag
Het logo van Ever Ready is er. Kunnen jullie helpen het active body care merk verder te introduceren op de BeNeLux markt
De aanpak
Met elkaar de merkidentiteit neerzetten en verder optimaliseren. Vanuit de vastgestelde visie de verdere uitwerkingen ontwerpen en realiseren
Resultaat
Kleurrijk packaging design en algehele look & feel met bijbehorende webshop
De aanpak
Na de eerste kennismaking met Francisco Elson bij Dune Pebbler op kantoor, zijn we aan de slag gegaan met het branddocument dat er al lag voor Ever Ready. Na enkele sessies waarin we de merkidentiteit verder aanscherpten met elkaar en enkele toevoegingen deden, startten onze ontwerpers met het design van de tubes voor de warmtecreme en cooling gel. In dat proces werden meteen de verzenddozen en de social content meegenomen. De gebruikte gradiënt kleuren en de boodschap ‘Kom in beweging, blijf in beweging’ kenmerkt de productlijn van Ever Ready, die verwarmt, verkoelt en verfrist. Francsico en het team van Dune Pebbler zaten stevig aan de bal; veel videocalls en sessies vormden de basis voor de verdere optimalisatie van het verzorgingsproduct en de uiteindelijke webshop. Op 10 april jl. maakte de wereld officieel kennis met Ever Ready active body care; een merk dat de missie heeft mensen soepeler en pijnvrij te laten bewegen.
Eindresultaat
De lancering van een nieuw merk of product is altijd spannend. Het is immers de vraag hoe het in de markt wordt ontvangen. Na de lancering werd er op social media louter positief gereageerd op het frisse en kleurrijke merk. De basis is qua uitstraling en webshop gelegd. Maar waarom zou je twee punten willen scoren als het er ook drie kunnen zijn. En dus gaan we verder met de optimalisatie van het merk Ever Ready en zullen we betrokken zijn en blijven bij de uitbreiding van het assortiment van de verzorgingsproducten. Samen met Francisco en zijn team blijven we bewegen.
Meer weten over dit project? Neem dan contact op
Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.
Gerelateerde projecten
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
- Design
- Websites