JOGG
Het concept FC Healthy; een McDrive, maar dan gezond
Creatief concept om jongeren bewust te maken van het belang van gezond leven.
Creatief concept om jongeren bewust te maken van het belang van gezond leven.
Creators FC is een voetbalteam van influencers en speelden een spannende wedstrijd bij FC Lisse. JOGG, de organisatie die zich inzet voor het bevorderen van een gezond gewicht onder jongeren, wilde van deze gelegenheid gebruikmaken om op een opvallende manier aandacht te vragen voor gezond eten onder de jongeren. Dune Pebbler bedacht het concept ‘FC-Healthy’, een gezonde pitstop met de look en feel van een McDrive, maar dan de healthy variant. Dit concept trok niet alleen de aandacht, maar prikkelde ook gelijk alle zintuigen van de deelnemers. Na deze snelle foodstop volgde een overleg met de staatssecretaris, waarna de nette schoenen werden ingewisseld voor zweterige voetbalschoenen voor een potje voetbal.
De vraag
Voor JOGG een creatief concept ontwikkelen om meer aandacht te genereren onder jongeren voor het bereiken van een gezond gewicht
De aanpak
Het bedenken en uitvoeren van een concept waarbij de focus ligt op zowel het bevorderen van gezonde leefgewoonten als het creëren van bewustzijn over een gezond gewicht onder jongeren in de regio
Resultaat
De look and feel van een McDrive, maar dan healthy
Bij de ontwikkeling van het concept FC Healthy begonnen we met een creatieve brainstormsessie, waarbij we de herkenbare kleuren van het Creators FC team combineerden met een gezonde twist. Dit concept werd doorgevoerd in allerlei uitingen: van kleurrijke banieren en sokkels, tot menukaarten, stoepborden, kookschorten en zelfs de schaftwagen, die we omtoverden tot een levendige, gezonde eetkeet.
Met dit creatieve concept wilden we niet alleen visueel indruk maken, maar vooral de aandacht van de doelgroep trekken voor het belangrijke maatschappelijke vraagstuk waar JOGG zich voor inzet: ‘het belang van gezond leven’.
Het concept ‘FC Healthy’ de look and feel van een McDrive, maar dan healthy. Geen vette burgers, maar verse salades. Geen klassieke milkshakes, maar verfrissende smoothies. Dit vernieuwende concept speelt in op de behoefte aan gezonde fastfoodopties, waarbij gemak en smaak hand in hand gaan met een bewuste levensstijl. Via de influencers van Creators FC werd gezondheid op een speelse manier gepromoot, wat heeft gezorgd voor extra aandacht via shared media.
Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.