ABU vraagt Dune Pebbler voor het Nationale Arbeidsmarktdebat uitgelichte afbeelding

ABU

ABU vraagt Dune Pebbler voor het Nationale Arbeidsmarktdebat

Al enkele jaren werkt Dune Pebbler met veel plezier voor de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU). De werkzaamheden bestaan met name uit het ontwikkelen van creatieve uitingen, videoproducties en websites. En ook voor de creatieve invulling van hun events, gaan we samen met de ABU regelmatig aan de slag. Zo werden we enkele maanden geleden gevraagd om het logo en bijbehorende uitingen te maken voor het Nationale Arbeidsmarktdebat, dat de brancheorganisatie voor uitzendondernemingen in samenwerking met BNR op 25 januari jl. organiseerde. Geen live-event zoals we van ABU gewend zijn, maar vanwege corona en met het oog op de aanstaande verkiezingen een online debat tussen Tweede Kamerleden onder leiding van dagvoorzitter Rens de Jong.

Achtergrondinformatie

De ABU is de Algemene Bond Uitzendondernemingen. Al enkele jaren werken we met plezier samen met ABU. Zo werden we enkele maanden geleden gevraagd om het logo en bijbehorende uitingen te maken voor het Nationale Arbeidsmarktdebat, dat de brancheorganisatie voor uitzendondernemingen in samenwerking met BNR op 25 januari jl. organiseerde.

Samenvatting

De vraag
Het ontwerpen van de styling voor de jaarlijkse Nationale Arbeidsmarkt

De aanpak
Design van logo en bijbehorende uitingen

Resultaat
Een uniek en herkenbare styling, geheel passend bij het thema

Aanpak/proces

Samen met een van onze designers gingen we in eerste instantie aan de slag met het logo. Daarvoor gebruikten we de variant uit 2016 als basis toen ook het Nationale Arbeidsmarktdebat plaatsvond. Met een restyle bouwden we het logo om tot een fris en aansprekend beeldmerk, passend bij 2021. Een goed vertrekpunt om de verdere communicatie-uitingen te ontwikkelen zoals headers in de save-the-dates, nieuwsbrieven en uitnodigingen, online banners en aankleding op het event zelf ten behoeve van een uniforme uitstraling.

 

 

Een belangrijk item in de te ontwikkelen communicatie uitingen is de introductievideo. Een film die in ca. één minuut moet vertellen wat er aankomende 1,5 uur komen gaat. Naast de inhoud is de tone of voice, de stijl, het gebruik van de beelden essentieel. Wordt het bombastisch, spelen we in op emotie of is er plaats voor humor? Ook dit jaar is het samenspel van de diverse ingrediënten in de video prima gelukt, en kreeg het evenement op deze wijze een gepaste kickstart. Een fantastisch evenement geregisseerd, geregistreerd en audiovisueel kwalitatief hoogwaardig gerealiseerd door AVEQ. Met als een van de hoogtepunten toch wel het vooraf opgenomen interview dat dagvoorzitter Rens de Jong had met Kim Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau. Dune Pebbler verzorgde de videoregistratie van het interview waarin Putters van de mogelijkheid gebruik maakte de ABU te feliciteren met haar 60 jarige bestaan. Daar sluiten we ons als Dune Pebbler graag bij aan.

Ben erg blij met hoe het gegaan is. De mannen en vrouwen van AVEQ zijn echt professionals. Dat gaf wel vertrouwen. Maar mede dankzij jullie zag alles er zo goed en strak uit. Dank daarvoor! Het is allemaal goed uitgepakt. – Willeke Nijhoff, communicatieadviseur ABU

Gerelateerde projecten

Nieuwe website voor Van der Zalm Verswinkels in Oegstgeest
  • Design
  • Websites
Bekijk het project
Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
  • Design
  • Websites
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.