Operatie Jonas (WNF)

  • Design
  • Marketing
  • Websites

Begin 2019 stapte Cees de Vos van het Wereld Natuur Fonds regioteam Haaglanden bij Dune Pebbler binnen. Het doel van het WNF is om de bewustwording rondom de plasticvervuiling in de oceanen te vergroten. De bewustwording moet wereldwijd vergroot worden, maar het epicentrum voor Operatie Jonas is de gemeente Katwijk. Als mede-initiatiefnemer van stichting 20Duurzaam20 werken wij met veel plezier mee aan duurzame projecten. Wij omarmden dit initiatief direct met open armen.

Dune Pebbler werd gevraagd een logo en website te ontwerpen voor Operatie Jonas. Het logo sluit aan bij de schrijnende situatie in de oceanen, de enorme plasticvervuiling waar de dieren de dupe van zijn. Op de website vind je meer informatie over Operatie Jonas, de geplande activiteiten en alle informatie om deel te nemen aan dit noodzakelijke initiatief: www.operatiejonas.nl.

Op dinsdag 29 januari 2019 bestegen Cees de Vos en Ivo Vittali het podium tijdens De Avond van Katwijk. Om Operatie Jonas te presenteren aan de inwoners en ondernemers van de gemeente Katwijk hebben wij een video gemaakt. De video toont onder andere schokkende feiten over plastic en informatie over het project. Deze video is het begin van de bewustwording over plastic. U doet toch zeker ook mee?!

Wereld Oceanen Dag


In de week voorafgaand aan Wereld Oceanen Dag 2019 is er een themaweek georganiseerd om de bewustwording te vergroten. Educatie op basisscholen, het schrijven van Het Grote Jonas Boek op basisscholen, Plastic Challenge Academy met Humberto Tan en Merijn Tinga, de grachten in Leiden schoonmaken en kunstwerken van plastic. Een week langs stond de gemeente Katwijk in het thema van plastic. Als communicatiepartner hebben wij, in samenwerking met onze partners, alle activiteiten georganiseerd. Als kers op de taart hebben we een lichtshow geprojecteerd op de vuurtoren aan de boulevard in Katwijk, hieronder is een korte aftermovie te zien.

Zullen we eens kennismaken?

Liever socializen?