Kernwaarden als kompas voor de vereniging uitgelichte afbeelding

FC Lisse

Kernwaarden als kompas voor de vereniging

De geformuleerde S.P.O.R.T-waarden als basis voor alle communicatie-items en gewenst gedrag.

Achtergrondinformatie

FC Lisse is een voetbalvereniging met meer dan 1.500 leden in de Duin- en Bollenstreek. De club telt meer dan 10 voetbalvelden en volgens het blad Voetbaltrainer nemen de blauwgelen positie 8 in van beste amateurclubs in Nederland. Het vlaggenschip uit Lisse werd afgelopen seizoen kampioen en acteert daardoor momenteel in de Jack’s Leaugue, de hoogste amateurcompetitie van Nederland. In 2022 werd ook nog eens de nieuwe accommodatie geopend, waaruit de ambities van de sportclub blijken. FC Lisse is klaar voor de toekomst!

Samenvatting

De vraag
Hoe krijgen we het FC Lisse DNA inzichtelijk en hoe krijgen we dit tastbaar en breed gedragen binnen de vereniging?

De aanpak
Brainstormsessies met de BrandMap als leidraad. We formuleerden de kernwaarden op zo’n manier dat ze makkelijk te onthouden zijn.

Resultaat
Een nieuw DNA met geformuleerde S.P.O.R.T.-waarden, die je terugvindt langs het hoofdveld, op de vernieuwde website, in video’s, in artikelen, social media templates en fysiek in het clubgebouw.

Aanpak

FC Lisse heeft ons benaderd om meer grip te krijgen op haar DNA. Met stakeholders binnen de vereniging gingen we aan de slag en gebruikten daarvoor onze BrandMap methode als instrument. Vragen als ‘Wie zijn we?’ en ‘Hoe willen we graag gezien worden?’ werden tijdens enkele brainstormsessies beantwoord. Na de formulering van de kernwaarden, werden deze door Dune Pebbler geïntroduceerd als de S.P.O.R.T-waarden: Samen, Plezier, Ontwikkeling, Respect en Trots. De vereniging uit de Bollenstreek wil graag als club gezien worden die er voor iedereen is en maatschappelijk een grote rol speelt.

Met content die ontwikkeld en getoetst wordt aan die S.P.O.R.T.-waarden krijgt de doelgroep een steeds beter beeld van het vernieuwde DNA van de club. Het is ook een van de speerpunten geweest bij de ontwikkeling van de nieuwe website en de social media templates, die bij plaatsing een uniforme uitstraling genereren en die werden voorzien van iconen die de S.P.O.R.T.-waarden representeren. Het gevoel dat FC Lisse wil uitstralen is uiteindelijk gevangen in een video, waar drie prominente families aan het woord komen, en die getoond werd tijdens de opening van de nieuwe sportaccommodatie.

Eindresultaat

Wat ooit begon als brainstormsessie is verworden tot een mooi document dat een kompas biedt voor de vereniging. Content kan hieraan worden opgehangen evenals beslissingen die moeten worden gemaakt door het bestuur. De eerste reactie van een van de bestuursleden was er één om
in te lijsten…

“WAUW. Dat is mijn primaire reactie op dit document. Dit geeft ons zo veel richting (Wat) en handvaten (Hoe). Er zal best hier en daar nog wat inhoudelijk over gediscussieerd worden, maar ik vind dit echt een ongelooflijk goed en belangrijk fundament op basis waarvan we vooruit kunnen. Dank!”

Gerelateerde projecten

Lancering Ever Ready; aan de slag met de rebranding van Flexpower Europe
  • Design
  • Marketing
  • Websites
Bekijk het project
Website met woningzoeker, VR tour en drukwerk voor de start verkoop van Fittershof Zoetermeer
  • Design
  • Websites
Bekijk het project
Eerste editie van het Duurzaamheidsmagazine van Ouwehand Bouw
  • Design
Bekijk het project

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Ivo 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.