RAP Wonen gelanceerd

In 2021 is Dune Pebbler door Peter Ouwehand, CEO van Ouwehand Bouwen & Ontwikkelen, gevraagd, mee te denken en te werken aan de lancering van het nieuwe label RAP Wonen. De behoefte vanuit de markt om zo snel mogelijk meer woningen te bouwen is groot. Zo bestaat de landelijke ambitie om zo’n 100.000 woningen per jaar te realiseren. Met het industriële bouwconcept RAP Wonen wordt daar een essentiële bijdrage aan geleverd.

Vermindering woningtekort

De nood in Nederland om snel woningen te bouwen is hoog. De kloof tussen vraag en aanbod op de woningmarkt wordt steeds groter met als gevolg dat starters steeds moeilijker kunnen instappen. Met een andere aanpak van het bouwproces voorziet RAP Wonen in de ambities van de overheid om 100.000 woningen per jaar te realiseren. Kenmerkend voor dit nieuwe industriële bouwconcept is de snelle bouwtijd, korte voorbereidingstijd en oog voor hoogwaardige kwaliteit. Samen met haar ervaren partners heeft Ouwehand Bouw veel innovatie kunnen doorvoeren in de processen van voorbereiding en uitvoering waardoor de kwaliteit hoog is. Door die samenwerking wordt de fabriek overgeslagen en wordt er gewerkt met specialisten die op de bouwlocatie assembleren. Naast een efficiënter bouwproces, levert de werkwijze van RAP Wonen ook een reductie van bouwkosten op, wordt het milieu en de omgeving minder belast, en biedt het schaarste van grondstoffen en personeel het hoofd.

Mediastrategie voor RAP Wonen

RAP Wonen biedt met name voor woningcorporaties en gemeenten uitkomst. Het marketingplan dat eind 2021 door Dune Pebbler geschreven werd, focust zich dan met name ook op deze doelgroepen. Na het formuleren van de propositie van RAP Wonen heeft Dune Pebbler netwerkpartner Zuiver Media uit Rotterdam gevraagd de mediastrategie te ontwikkelen, dat zich uiteindelijk heeft vertaald in online en print inzet. De instrumenten die we inzetten bij de naamsbekendheid en het realiseren van conversie zijn onder andere persberichten, SEA, een grote LinkedIn-campagne en advertenties en advertorials in vakbladen zoals VNG Magazine, Aedes, en Cobouw.

Wil je meer weten over RAP Wonen, ga dan naar rapwonen.com. Over onze aanpak kun je ons altijd bellen. We drinken graag koffie met je.

Geschreven door:
Ivo Vittali

Zullen we eens kennismaken?

Liever socializen?