Rebranding voor JRS makelaars uitgelichte afbeelding

JRS makelaars

Rebranding voor JRS makelaars

Met de wisseling van eigenaren willen we graag aan de buitenwereld laten zien dat JRS vernieuwd en toch vertrouwd is. Kunnen jullie ons helpen met de nieuwe uitstraling van JRS makelaars?

Achtergrondinformatie

JRS makelaars is een makelaar met vestigingen in Haarlem en Heemstede. JRS is reeds 35 jaar werkzaam in beide gemeentes en omgeving, op het gebied van verkoop, aankoop, waardebepaling, nieuwbouw en bedrijfs onroerend goed.
Anno 2025 waait met twee nieuwe directeur-eigenaren, Joey van den Haak en Maarten de Lange, een nieuwe frisse wind door beide kantoren.

Een mooie aanleiding om het DNA van JRS eens onder de loep te nemen en de rebranding van het makelaarskantoor aan te pakken.

Samenvatting

De vraag

Het ontwikkelen van een nieuwe uitstraling voor JRS

De aanpak

D.m.v van een brand sessie het bedrijfsDNA inzichtelijk maken

Resultaat

Een compleet nieuwe huisstijl inclusief uitwerking in de basis elementen

De aanpak

Het is altijd fijn om als opdrachtgever en ook voor het marketingbureau ideeën over het nieuwe bedrijf op papier te hebben. Waar staan we nu, hoe willen we gezien worden, wat zijn onze kernwaarden en waar staan we over drie jaar? Het zijn vragen die we in een BrandMap Light sessie kunnen beantwoorden. Zo ook met JRS makelaars. Wanneer we middels dit soort sessies het gewenste bedrijfsDNA inzichtelijk hebben, kunnen we aan de slag met de totale rebranding van het bedrijf.

Nadat het bedrijfsDNA bepaald is, gaan de uitkomsten van de BrandMap Light sessie naar de ontwerper. Aangevuld met de context van de opdracht gaat hij/zij aan de slag met diverse presentatiemodellen. Voor JRS makelaars rolden er zo’n vier ideeën uit die we creatieve handen en voeten gaven.

 

Al snel werd de keuze gemaakt. Nog wat tweaken met de kleuren en de nieuwe huisstijl werd unaniem door alle collega’s van JRS makelaars gekozen. De keuze van het logo en huisstijl is de basis van de verdere vertaling richting alle communicatiemiddelen. De website bleef vooralsnog intact, maar wel op basis van het nieuwe elan, verkoopborden werden vervangen, advertentiecampagnes werden nieuw leven ingeblazen, social media templates werden aangepast en ook basiselementen zoals visitekaartjes, enveloppen en briefpapier kregen een frisse make-over. En wie nu langs de kantoren van JRS makelaars wandelt, fietst of rijdt in Haarlem of Heemstede kan de grote raamsigning niet ontgaan. De wereld mag weten dat JRS makelaars een nieuw elan kent.

Eindresultaat

Het resultaat staat weergegeven in de laatste zinnen van voorgaande alinea. Maar eigenlijk zien wij dat niet als resultaat. Het resultaat zit hem bij Dune Pebbler in positieve reacties van blije klanten. Onze slogan ‘Happy Customarketing’ is dan ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Zie ook de zinnen op onze gevel aan De Maessloot 6: ‘Als je toezeggingen doet, creëer je verwachting. Als je je daar aan houdt, creëer je vertrouwen. Als je de verwachtingen overtreft, creëer je ambassadeurschap’. We sluiten dan ook maar wat graag af met de quote van JRS makelaar Maarten de Lange over onze samenwerking:

‘De keuze om Dune Pebbler in te schakelen was één van de beste keuzes die we konden maken. Het eindresultaat overtreft al onze verwachtingen. Door het hele proces heen merkten wij telkens opnieuw hoe goed er naar onze wensen werd geluisterd. Keer op keer werden wij blij verrast door hoe goed en snel zij onze wensen konden vertalen naar een nieuwe, passende huisstijl. Alsof ze ons beter kenden dan wij onszelf. Het heeft dus niet alleen een mooi nieuw logo opgeleverd, maar ook meer inzicht in, en kennis van onszelf en ons mooie bedrijf.‘

Gerelateerde projecten

Meer weten over dit project? Neem dan contact op

Bel Shannon 071 - 40 719 61 , stuur een mail of kom langs.