Renward

  • Design
  • Strategie
  • Websites

Renward werd in 2015 opgericht als projectontwikkelaar gericht op betaalbare en energiezuinige koopwoningen voor alle doelgroepen. Oprichters Peter Letschert en Patrick Jansen beschikten over veel ervaring in de branche van woningbouw en wendde deze nu aan om van het in Haarlem gevestigde Renward een groot succes te maken.

Bij de oprichting werd Dune Pebbler gevraagd een website en teksten te ontwikkelen en de projectstyling van de diverse woningprojecten vorm te geven. Na een vliegende start werd de behoefte om een strategische richting te bepalen en de visie van beide ondernemers eens goed op papier te krijgen. Als gevolg werd Dune Pebbler gevraagd te participeren in het welbekende ‘Hutje op de Hei’. In zo’n vier BrandMap sessies gingen we aan de slag met vragen als Wie zijn we, wat is de stip op onze horizon, waar staan we en waar willen we uiteindelijk naar toe, en wat is daar voor nodig? Een vraag als ‘Wie is onze doelgroep’ is niet zo vanzelfsprekend als het lijkt.

Nieuwe uitstraling


De uitkomsten van de BrandMap sessies hebben wel wat ogen geopend. Niet alleen zijn de ondernemers een stuk wijzer geworden, maar ook als marketingbureau is het goed om te weten waar een bedrijf staat, waar de behoefte ligt en de route uit te stippelen naar het beoogde resultaat. Anno 2020 is Renward verder ontwikkeld. Zijn er nieuwe behoeftes, is het bedrijfsDNA verder vormgegeven. Fantastisch om te zien hoe bedrijven die ontwikkeling en groei doormaken. Dat betekent ook dat de huidige identiteit van de organisatie niet meer aansluit bij de destijds vormgegeven communicatie items. En dus gaan we als bureau, samen met de klant, weer terug aan tafel. Sparren, toetsen of we op de juiste weg zijn en er voor zorgen dat de uitstraling past bij de huidige identiteit en ambities van de klant.

Meer weten over strategie?

Liever socializen?