Gastcollege Hogeschool van Amsterdam

Afgelopen week mocht het team van Dune Pebbler tijdens het vak Branding een gastcollege geven aan de studenten van Hogeschool van Amsterdam. Waar we dat eerder in het jaar nog online deden, ontvingen we de creatieve studenten in de Business Club van voetbalvereniging Quick Boys. Omdat wij begrijpen hoe belangrijk een eerste indruk is, verrasten we de jonge talenten met een welkomstboodschap op het 108 meter lange interactieve LED-board langs het hoofdveld, dat een echte eye-catcher is tussen de Katwijkse duinen. Na een geheel verzorgde lunch en kennismaking in het sponsorhome van de blauw-witten, mocht collega Ivo Vittali het gastcollege aftrappen.

Met het thema ‘Hoe bedrijven een visuele identiteit te geven’ werden de studenten meegenomen hoe branding in de praktijk werkt. We vertelden ze over onze methode de Brandmap, hoe deze methode een handvat geeft aan ondernemers om hun bedrijfsDNA te bepalen. Dit is essentieel in de briefing richting onze designers die het bedrijf of product een gezicht dienen te geven. Dit gebeurt d.m.v. een logo, huisstijl, website en eventuele merchandise. Na de bureaupresentatie en de uitleg van de Brandmap, presenteerde designer Wilco Monen een klantcase. Even weg uit de theorie; echte klanten, met echte wensen en werkelijke idealen en ambities. De studenten uit Amsterdam kregen inzage in de praktische werkwijze van onze designers en de route die wordt afgelegd van het bedenken van een naamstelling tot aan creatief concept. Dan nog de route om van een concept tot een uiteindelijk merk met bijbehorende waardepropositie, kernwaarden en belofte te komen.

Om ons verhaal tastbaar te maken werd ook stagiair Chinique Qureshi het podium gegeven. Zij volgde een eerder gastcollege van Dune Pebbler en wilde graag stage komen lopen. Met ons oog voor talentontwikkeling als kernwaarde, konden we natuurlijk alleen maar volmondig JA zeggen. De Hoofddorpse trad dan ook op als echte ambassadeur van het vak marketing en ons bedrijf. Chinique is pas sinds enkele weken werkzaam bij Dune Pebbler maar werd al snel betrokken bij operationele werkzaamheden en klantcases. Content maken, videoshoots begeleiden en aan de slag gaan met creatieve opdrachten die gebaseerd zijn op de Brandmap. Vol vrijheid en met begeleiding vormt Chinique een koppel met Anica van de Graaf, onze designstagiair. Elkaar opzoeken, met elkaar brainstormen en de uitkomsten presenteren. Zoals zij dat nu deed op een inspiratievolte donderdagmiddag aan haar medestudenten. Het gastcollege werd officieel afgesloten door een docente die het thema paid, earned en owned media de revue liet passeren en die de opdracht aan de studenten meegaf een marketingcommunicatie plan op te stellen. Na 3,5 uur college, vertrokken de studenten weer richting Amsterdam en omgeving. Hun tassen inspiratierijker gevuld dan ooit.

We bedanken de Hogeschool van Amsterdam voor de uitnodiging en kijken uit naar een eerstvolgend gastcollege. Hoogstwaarschijnlijk met nieuwe klantcases, nieuwe talenten en nieuwe stagiairs. Onze dank ook aan voetbalvereniging Quick Boys voor de prettige ontvangst en gastvrijheid.

Geschreven door:
Chinique Qureshi

Ook samenwerken met Dune Pebbler?

Liever socializen?