Nieuwe website voor EE Care

Enige tijd geleden zijn we door EE Care gevraagd een nieuwe website te ontwikkelen. Als verbindende factor biedt EE Care, actief in de regio Rijnland, een totaaloplossing op het gebied van energie. Zo helpen ze klanten bij het verduurzamen en het besparen van energie. Daarin zijn service en transparantie een belangrijk aspect. De website dient hier dan ook op aan te sluiten. Een mooie opdracht!

Allereerst zijn we aan de slag gegaan met een ontwerp, passend bij de identiteit van EE Care, maar wel anno 2021. Na vrijwel direct positieve reacties van EE Care, konden we aan de slag met de bouw. Het responsive webdesign is doorvertaald naar een gebruiksvriendelijke en toegankelijke website. Geheel aansluitend op de wensen vanuit EE Care. De website is eind juni live gegaan en het eindresultaat mag er wezen. Wij bedanken EE Care voor het vertrouwen en de fijne samenwerking.


Reactie van Joost van Kesteren van EE Care

Hoi Joost, kan je ons allereerst vertellen wat je functie bij EE Care is? “Ik ben relatiebeheerder en tevens verantwoordelijk voor de sales en marketing. Dit was een onderbelichte functie voor EE Care en dus was het aan mij de taak om marketing gerelateerde tools toe te voegen aan het bedrijf. Zo heb ik verschillende templates gemaakt voor onze e-mail en heb ik de update van de website op me genomen.

Als relatiebeheerder houd ik me met name bezig met het adviseren van klanten op het gebied van energiebesparende oplossingen. Ons team bestaat uit relatiebeheerders en een support afdeling voor de controle van alle facturen en contracten. Dit doen wij voor verschillende branches . Ik ben zelf verantwoordelijk voor onze klanten in horeca, sport en onderwijs. Ik vind het ontzettend leuk om met mensen in gesprek te gaan en ze te helpen bij het besparen van energiekosten.”

Hoe zijn jullie bij ons terecht gekomen?  “Via via hebben we jullie gevonden. We hadden gezien dat jullie de websites van Huis ter Duin en De Tulperij hadden gemaakt. Zij gaven ons dan ook de tip om jullie te benaderen. Zo ben ik in contact gekomen met Alex. Ik heb hem gebeld en een tijdje later ben ik langs geweest op het oude kantoor. Wij hebben toen gekeken naar de oude website en gesproken over de precieze vormgeving van de nieuwe website. Daarnaast zijn onze clubvoorkeuren wat betreft voetbal niet onopgemerkt gebleven! Naar mijn mening hebben wij een relaxed en open gesprek gehad en daardoor viel eigenlijk de keuze direct op Dune Pebbler.”

Waarom hadden jullie behoefte aan een nieuwe website? “Ik merkte op dat er behoefte was aan een nieuwe website, voornamelijk met informerende content. Onze oude website was een verzameling aan formele teksten en paste niet meer bij het huidige beeld van EE Care. Het was erg gedateerd en dus was een nieuwe website, meer in de ‘2021-stijl’, hard nodig.

We wilden de energiewereld zo tastbaar en visueel mogelijk maken. Bezoekers moesten op de website komen en direct worden meegenomen in de informatietrechter, zorgen dat zij op de juiste plek terecht kwamen. Daarnaast was het belangrijk dat de conversie op de nieuwe site verhoogd werd. De energiewereld kan soms als ingewikkeld en onpersoonlijk worden ervaren, maar wij wilden ervoor zorgen dat het toegankelijk werd.”

Wat waren jullie verwachtingen? “Mijn verwachtingen zijn zeker overtroffen! Ik had een informatieve website verwacht die de verschillende branches van onze klanten goed benadrukte. Het team van Dune Pebbler heeft dit heel goed opgepakt, waardoor ik erg tevreden ben over het eindresultaat! Ze zijn regelmatig zelf met toffe ideeën gekomen, om de website op een aantal gebieden nog interessanter te maken voor onze bezoekers.”

 Hoe heb je de samenwerking met Dune Pebbler ervaren? “De samenwerking met Dune Pebbler was naar mijn mening top. Ik heb er dan ook niks op aan te merken. Vanaf dag 1 ben ik goed geholpen. Dune Pebbler gaf me direct een huiskamersfeer, het nieuwe pand past daar dan ook echt bij. Er werd alle tijd genomen om naar mijn verhaal te luisteren, waarbij het soms niet eens over de website ging!

Alles wordt uit handen genomen, waardoor het voor mij niet als zorg voelde. De projectmanagers waren altijd goed te bereiken en wanneer ik aanpassingen wilde doorvoeren aan de website, werd dit snel opgepakt. Ik kijk met een goed gevoel terug op onze samenwerking.”

Wat vind je van het eindresultaat? “Boven verwachting goed! Wij zijn heel erg tevreden over de look van de website. Het design, zoals deze op voorhand was besproken, is heel mooi ingevuld. We hebben daar eigenlijk geen veranderingen aan gedaan. Ik vind de website nu overzichtelijk, waardoor de klant op zijn gemak kan navigeren naar de desbetreffende branche waarin hij of zij actief is. Op deze website kan de klant gemakkelijk kennis op doen over de diensten van EE Care en de mogelijkheden op het gebied van energiebesparing. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de energiewereld tastbaarder is geworden door deze website.”

Geschreven door:
Suzanne van der Meij

Meer weten over websites?

Liever socializen?