Branding voor Spoedzorg Haaglanden

Al jarenlang werken we met veel plezier voor Florence. De zorgorganisatie met zo’n 3.300 medewerkers en 1.300 vrijwilligers kan op ons rekenen wanneer het gaat om online publicaties en creatieve vraagstukken. Zo werden we recentelijk gevraagd om voor Spoedzorg Haaglanden de huisstijl, logo en website te ontwikkelen. Dit regionale team is een initiatief van HWW zorg en Florence en geeft 24 uur per dag, 7 dagen per week acute, ongeplande zorg aan cliënten van verschillende zorgaanbieders. Het gaat hierbij om zorg die niet kan wachten tot de volgende dag.

Uit de briefing die we vanuit Florence kregen, kwam naar voren dat het logo van Spoedzorg Haaglanden met name robuust moest zijn. Medewerkers komen in acute en soms hectische situaties terecht. Richting overige hulpdiensten en omstanders moet het direct duidelijk zijn wie Spoedzorg is en wat het komt doen. De leesbaarheid op bedrijfskleding en -wagens is dan essentieel. Verder werd de wens naar Dune Pebbler uitgesproken om actie/snelheid/beweging in het logo te werken, evenals de kleuren die Florence en HWW gebruiken in hun huisstijl. Uiteindelijk ontwikkelde Dune Pebbler een logo en huisstijl die naadloos aansluiten bij de wensen van de zorgorganisaties.

Zorgen zij voor de mensen, zorgen wij voor de branding. Wil je meer weten over Spoedzorg Haaglanden? Lees er hier meer over.

Geschreven door:
Ivo Vittali

Zullen we eens kennismaken?

Liever socializen?